W ramach tego programu studenci i pracownicy Wydzia艂u mog膮 uzyska膰
bezp艂atny dost臋p do wi臋kszo艣ci produkt贸w firmy Microsoft (wyj膮tkami s膮
m.in. MS Office, gry).
Q. W jaki spos贸b mo偶na uzyska膰 login i has艂o do ELMS?
A. Loginem do ELMS jest oficjalny wydzia艂owy adres
e-mail pracownika lub studenta, tj. adres postaci:
dla student贸w:
I.Nazwisko@stud.elka.pw.edu.pl (dla student贸w)
lub
I.Nazwisko@elka.pw.edu.pl (dla pracownik贸w)
Pocz膮wszy od semestru zimowego r.ak. 2018/2019 loginy student贸w b臋d膮
sukcesywnie zmieniane na identyczne z uczelnianym adresem e-mail,
czyli adresem postaci:
nr_indeksu@pw.edu.pl
Przed pierwszym logowaniem nale偶y zarejestrowa膰 si臋 w ELMS
(opcja Register na stronie logowania do ELMS.) Podczas rejestracji
nale偶y ustawi膰 has艂o do swojego konta.
W przypadku w膮tpliwo艣ci - oficjalny wydzia艂owy adres e-mail jest zawsze
wy艣wietlany po zalogowaniu na indywidualnej na stronie serwera studia.elka.pw.edu.pl/ind/.
Q. Zapomnia艂em/zapomnia艂am has艂a do ELMS. Co robi膰?
A. Skorzysta膰 z opcji resetu has艂a na stronie logowania do ELMS.
Po podaniu adresu e-mail b臋d膮cego login'em do ELMS na ten adres przyjdzie
list zawieraj膮cy odno艣nik umo偶liwiaj膮cy reset has艂a.
Q. Czy studenci OKNO PW mog膮 korzysta膰 z ELMS?
A. OKNO PW ma osobny ELMS i studenci
tego o艣rodka powinni korzysta膰 z tego w艂a艣nie serwisu.
W przypadku kierunk贸w OKNO PW prowadzonych przez WEiTI
mo偶liwe jest tak偶e korzystanie z ELMS WEiTI - studenci
OKNO'a musz膮 jedynie pami臋ta膰 o tym, by wcze艣niej
uzyska膰 dost臋p do swojego konta na serwerze mion.elka.pw.edu.pl
Nie mo偶na jednocze艣nie korzysta膰 z ELMS WEiTI i OKNO.
Q. Zmieni艂em konfiguracj臋 komputera i nie udaje mi si臋
dokona膰 ponownej aktywacji systemu Windows.
A. Nale偶y dokona膰 aktywacji drog膮 telefoniczn膮. Numer telefonu
do biura obs艂ugi klienta Microsoft mo偶na znale藕膰 na polskoj臋zycznych
stronach firmy.
Q. Czy mog臋 otrzyma膰 dodatkowe klucze aktywacyjne?
A. W przypadku student贸w - gdy jest to niezb臋dne do cel贸w dydaktycznych,
na wniosek opiekuna.
W przypadku procownik贸w, do oprogramowania przeznaczonego
do instalacji na s艂u偶bowych komputerach w gmachu WEiTI - dodatkowe klucze
mo偶na uzyska膰 w pok. 447a.
Q. ELMS w nowym semestrze nagle przesta艂 akceptowa膰 m贸j
login i has艂o.
A. Taka sytuacja mo偶e wyst膮pi膰
w przypadku student贸w, kt贸rzy w bie偶膮cym semestrze nie s膮
zapisani na 偶aden przedmiot daj膮cy jednostki dydaktyczne lub
punkty ECTS. Je艣li w kolejnym semestrze nazwisko studenta
pojawi si臋 na listach systemu EReS, konto w ELMS zostanie
ponownie aktywowane.
Q. W czasie instalacji nie jest akceptowany otrzymany
z ELMS klucz aktywacyjny.
A. Problem ten zwykle jest spowodowany u偶yciem niew艂a艣ciwego
no艣nika - klucze udost臋pniane przez ELMS dzia艂aj膮 tylko
z no艣nikami uzyskanymi z ELMS, nie dzia艂aj膮 natomiast
np. z p艂ytami wersji OEM.
Q. Jestem studentem WEiTI, a w ELMS nie ma mojego konta.
A. Taka sytuacja czasem wyst臋puje w takich przypadkach
jak:
- op贸藕niona rejestracja na dany semestr - zainteresowany powinien zg艂osi膰
problem do administratora programu
- studenci niekt贸rych kierunk贸w studi贸w podyplomowych nie s膮 rejestrowani
w bazie EReS - konta w ELMS s膮 w贸wczas zak艂adane w oparciu o listy
przes艂ane przez kierownika danego studium